بسم الله الرحمن الرحیم

 

السلام علیک یا اباصالح المهدی

 

روزی خواهد آمد

گل یاسی به گدا خواهم داد

 

 اللهم عجل لولیک الفرج

 

راز ماندن

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا اباعبدالله

السلام علیک یا ابالفضل العباس

السلام علیک یا اباصالح المهدی

السلام علیک ایها الشهداء و الصالحین

 

خوشا به حال گیاهان که عاشق نورند.(1)

سلام،

 

راز ماندن

کوه پرسید ز رود 

زیر این سقف کبود

راز ماندن در چیست؟

گفت در رفتن من

کوه پرسید و من ؟

گفت: در ماندن تو

بلبلی گفت : و من؟

خنده ای کرد و گفت :

در غزلخوانی تو

آه از آن آبادی

که در آن کوه رود

رود مرداب شود

و در آن بلبل سرگشته سرش را به گریبان ببرد

و نخواند دیگر

من وتو بلبل و کوه و رودیم

راز ماندن جز در خواندن من   ماندن تو    رفتن یاران سفر کرده یمان نیست         بدان

به یاد تمام شهدا و  بلبل خانواده شهدا ابوالفضل سپهر(۲)

 

1.شعر از سهراب سپهری

منبع:                     http://shahedyasin.persianblog.com

لینک مطلب: http://shahedyasin.persianblog.com/1384_8_shahedyasin_archive.html#4262534

سروده ی ابوالفضل سپهر

سفر به خیر

سفر به خیر

به کجا چنین شتابان

               گون از نسیم پرسید

- «دل من گرفته ز این جا،

               هوس سفر نداری

ز غبار این بیابان؟»

-«همه آرزویم، اما

              چه کنم که بسته پایم...»

-«به کجا چنین شتابان؟»

-«به هر آن کجا که باشد،‌ به جز این سرا، سرایم»

-«سفرت به خیر اما تو و دوستی، خدا را

چو از این کویر وحشت به سلامتی گذشتی،

به شکوفه ها، به باران،

برسان سلام مارا».

تهران-1347

دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی