بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا رسول الله

السلام علیک یا اباصالح المهدی

مبعث حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی - صلوات الله علیه - بر ذریه ی پاک ایشان و حضرت مهدی موعود علیه السلام و عاشقان آن حضرت مبارک باد.

خدای مهربان انسان ها را برای انسان بودن آفرید و برای مقامی که آن را به هیچ یک از آفریده هایش جز انسان نبخشید؛ آری مقام خلیفة اللهی...

خداوند به خاطر این آفریده جلوی شیطان ایستاد، و او را رانده شده خواند، آیا باز هم پیروی از شیطان می کنیم، مگر نشنیده ایم که می گویند:

آیا می دانی چرا خداوند شیطان را از درگاه خود راند و برای همیشه طرد کرد؟

چون فرمان خدا را برای سجده ی بر انسان اطاعت نکرد.

اما بی وفایی برخی آدمیان را بنگر که از خدا رو می گردانند و حلقه ی بندگی شیطان به گردن می آویزند! رسول خدا-صلی الله علیه و آله- می فرماید: خداوند به چنین انسان هایی خطاب می کند: من به خاطر تو شیطان را طرد کردم؛ اما تو او را دوست خود گرفتی و به اطاعت او در آمدی؟(المراقبات، میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، ص 38، به نقل از متاب خزائن مرحوم نراقی« به نقل از کتاب دین و زندگی سال دوم دبیرستان»)

 

خداوند بزرگ می فرماید:

ای فرزند آدم! ملائکه من شب و روز مواظب تو هستند، آنچه را می گویی و انجام می دهی، کم یا زیاد، همه را می نویسند. آسمان بر آنچه از تو دیده شهادت می دهد و زمین بر آنچه روی آن انجام داده ای گواهی می دهد. خورشید و ماه و ستارگان بر آنچه می گویی و عمل می کنی شعادت خواهند داد. خود نیز بر قلب و بر اعمال مخفی تو آگاهم

پس از خودت غافل مباش!

(حدیث قدسی، آداب الطلاب، ص 5« به نقل از کتاب دین و زندگی سال دوم دبیرستان»)

نظرات 1 + ارسال نظر
مریم دوشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 03:12 ق.ظ http://faslebieshghi.blogsky.com

سلام
ممنون که به من سر زدی
وبلاگت خیلی جالبه
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد