ولادت امام محمد باقر علیه السلام مبارک باد.

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا محمد بن علی بن الحسین

السلام علیک یا اباصالح المهدی

سلام, اول از همه فرا رسیدن ولادت پنجمین ستاره آسمان ولایت و امامت، شکافنده ی علم، امام محمد باقر -علیه السلام- و فرا رسیدن ماه مبارک رجب را به پیشگاه مقدس امام زمان - روحی فداه- تبریک می گویم. عید همه ی شما مبارک باد.

امشب ماه داره با تمام قدرتش می تابه، ستاره ها امشب بقیع را چراغانی کرده اند و ماه نور نقره ای رنگش را بر قبور خاکی بقیع می پاشد، امام من! اگر امشب رفتید بقیع از طرف همه ی عاشقان خاندان عصمت و طهارت -علیهم السلام- و من دعا کنید. دعا کنید اول خدا فرج شما را برساند و بعد زیارت قبور بقیع را همراه شما نصیبمان کند.( ان شاءالله)

 

کتاب سیره ی باقری را که باز کردم این حدیث آمد:

امام صادق علیه السلام فرمود:

پدرم که - رضوان خدا بر او باد - در دعای خویش می گفت: خدایا نفسم را اصلاح فرما، زیرا با اهمیت ترین کس برای من است. خدایا فرزندانم را اصلاح فرما زیرا آنان دست و بازوی منند. خدایا خانواده ام را اصلاح فرما، زیرا آنان گوشت و خون منند. خدایا جمع برادران و خواهران و دوستانم را اصلاح فرما، زیرا صلاح ایشان صلاح من است. ( قرب الاسناد، ص 8، روایت 26)

در حدیث دیگری آمده:

امام صادق - علیه السلام- فرمود:

پدرم بسیار یاد خدا می کرد. با او راه می رفتم و او ذکر خدا می گفت و با او غذا می خوردم، او ذکر خدا می گفت و با مردم سخن می گفت، ولی سخن گفتن او را از یاد خدا باز نمی داشت.( وسائل الشیعه، ج 4، ص 1181، روایت 2)( به نقل از کتای سیره ی باقری، نوشته ی سید محمود مدنی بجستانی)

 

 

محمد بن مسلم از امام باقر - غلیه السلام- در تفسیر آیه مبارکه( و قاتلوهم حتی لا تکون فتنة و یکون الدین کله لله) نقل می کند که حضرت فرمود:

تاویل این آیه هنوز نیامده و زمان تحقق آن فرا نرسیده است. همانا رسول خدا - صلی الله علیه و آله و سلم-به جهت نیاز خود و اصحابش به آنان ( غیر مسلمانان) رخصت داد و از آنان جزیه ( مالیات ) گرفت. لیکن چون زمان تاویل و تحقق این آیه فرا رسد، از آنها جزیه پذیرفته نشود. آنها کشته می شوند تا این که خداوند عزوجل به وحدانیت یاد شود یاد شود و شرکی نماند...

... و نیز ابن بکیر از امام کاظم - علیه السلام - در تفسیر این آیه مبارکه که می فرماید: ( و له اسلم من فی السموات و الرض طوعا و کرها) نقل می کند که ایشان فرمودند:

این آیه در باره قائم نازل شده است. او چون ظهور کند، اسلام را بر یهود، نصارا، صائبین، ملحدان، مدتدان و کافران شرق و غرب زمین عرضه می کند. پس کسی که با اختیار اسلام آورد، او را به نماز، زکات، واجبات الهی و آنچه بر عهده ی مسلمان است دستور می دهد و کسی که اسلام نیاورد گردنش را می زند تا اینکه در شرق و غرب زمین کسی نماند مگر اینکه خدا را به یکتائی یاد کند. راوی گوید: عرض کردم فدایت شوم، مردمان بیش از این هستند که بتوان آ ها را کشت، فرمود: چون خداوند کاری را اراده کند، زیاد را کم و کم را زیاد کند...( معجم الاحادیث الامام المهدیریا، ج 3، ص 121)( به نقل از نشریه ی عبرت های عاشورایی)

اللهم عجل لولیک الفرج

بقیع


باقری و علم بی پایان از آن قلب تو

مهربانی و رضای ذات حق بر قلب تو

باقرا خورشید جاوید جهان روشن ز تو

علم و حکمت در جهان جاری شده از دامان تو

التماس دعا، یامهدی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد