اللهم عجل لولیک الفرج

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا فاطمة الزهرا

السلام علیک یا اباصالح المهدی

ستاره بریزید آمد ماه عالمین

ساقی بده جامی آمد مادر حسین

فاطمه

آنکه خود و شیعیانش از آتش دوزخ در امان هستند.

آن که شر و بدی در وجود او راه ندارد.

آن که از طفولیت با علم رشد کرده است.

شیخ صدوق قدس سره در علل الشرایع و علامه مجلسی قدس سره در بحارالانوار از امام باقر علیه السلام روایت کرده اند که فرمود: چون فاطمه سلام الله علیها متولد شد خدای بلند مرتبه به یکی از فرشتگان وحی فرمود تا به زمین برود و این نام را بر زبان پیغمبر جاری سازد و بدین ترتیب رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نام فاطمه را برای او انتخاب کرد.(1.بحار الانوار، ج 43، ص 13)

فطم یعنی طفل از شیر گرفته شد. در حدیثی از امام باقر علیه السلام چنین رسیده است که خدای متعال پس از تولد فاطمه سلام الله علیها به وی خطاب فرمود که اِنّی فَطَمتُکِ بِالعَلم و فَطَمتُکِ عَنِ الطَّمَثِ: من تو را به وسیله ی علم از شیر گرفتم و از پلیدی ها و ناپاکی ها دور داشتم. گویا چنانکه طفل را پس از باز داشتن از شیر به غذایی دیگر عادت می دهند آن حضرت از زمان شیر خوارگی نخستین غذایش پس از شیر، علم بوده و به وسیله ی علم از شیر گرفته شده است.(2.همان)

حضرت رضا علیه السلام از پدرش و ایشان از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم نقل کردند که فرمود: ای فاطمه، می دانی چرا فاطمه نامیده شده ای؟ علی علیه السلام پرسید چرا؟ فرمود زیرا که وی و شیعیانش را از آتش باز داشته اند.(2.همان، ص 14)

و در جای دیگری فرمود: زیرا آتش بر وی و شیعیانش ممنوع گردیده است.(2.همان، ص 15)

امیر المومنین علی علیه السلام می فرماید: شنیدم که رسول خدا می فرمود: فاطمه را فاطمه نامیده اند، زیرا خدای تبارک و تعالی او و فرزندانش را از آتش برکنار داشته است. البته آن فرزندانی که با ایمان از دنیا بروند و بر آنچه که بر من نازل گردیده اعتقاد داشته باشند.(3. بحارالانوار، ج 43، ص 18و19)

امام صادق علیه السلام فرمود: او را فاطمه گفتند چون شر و بدی در وجود او راه ندارد و اگر برای همسری آن بزرگوار، علی علیه السلام نبود تا قیامت کسی همشأن ایشان یافت نمی شد.(4.همان، ص 10، این حدیث را بسیاری از علمای سنّی هم نقل کرده اند؛ از جمله ابن شیرویه دیلمی و طبری در دلائل الامامه.)

گفتنی است که نام مقدس فاطمه نزد اهل بیت علیهم السلام بسیار دوست داشتنی بوده است و آنان این نام و صاحبش را همیشه گرامی می داشته اند. امام صادق علیه السلام از یکی از یارانش که خدا به وی دختری عنایت کرده بود، پرسید: او را چه نام نهاده ای؟ گفت فاطمه. حضرت فرمود: فاطمه! درود خدا بر فاطمه! پس چون این نام را بر او نهادی مواظب باش سیلی بر صورتش نزنیو به او بد نگویی و گرامی اش بداری.

مردی گوید: روزی با افسردگی خاطر، بر امام صادق علیه السلام وارد شدم. حضرت پرسید چه غمی داری؟ گفتم: دختری برایم به دنیا آمده است!فرمود او را چه نامیده ای؟ گفتم: فاطمه. فرمود: آه،آه،آه!بدان اگر او را فاطمه نام نهادی لعن و دشنامش مده و او را مزن.(1. وسائل الشیعه، ج 15، ص 200، باب 87)

فاطمه ات نام شد از آنکه ز رحمت

شیعت خود را بری به محشر ز آذر

سرد شد ار بر خیل آتش دنیا

سرد شد بر خلیلت آتش محشر

واعظ کاشانی

فاطمه ام الائمه همسر حیدر

فاطمه فرّ فوغ یثرب و بطحا

میرزا امیر الشعزاء نادری

(به نقل از کتاب نامها و القاب حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نوشته ی یوسف غلامی)

و دعای امروز...

میلاد کوثر است بیا یابن فاطمه

این عید مادر است بیا یابن فاطمه

صلوات زیر صلوات حضرت زهرا علیها السلام است، برای سلامتی و فرج امام زمان علیه السلام و شفای بیماران به خصوص بیماران منظور بخوانیم:


اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعلِها وَ


بَنیها وَ سِرِّ المُستَودَعِ فیها بِعَدَدِ ما احاطَ

بِه عِلمُک .


«
و عجل فرجهم

 

ما در صدد تشکیل گروهی اینترنتی هستم؛ بدین صورت که ابتدا شما عضو این گروه می شوید و آدرس ایمیل خود را می گذارید، سپس ما هر چند وقت یکبار اطلاعاتی پیرامون عزیز زهرا، مهدی فاطمه به آدرس شما ارسال می کنیم، همچنین در اعیاد و مناسبت ها -مثل همچنین روزهایی- مشخص می کنیم تا دعایی را برای آقا امام زمان علیه السلام بخوانیم تا ان شاءالله ظهور ایشان نزدیک شود. لطفاً در قسمت نظرات ثبت نام کنید.

التماس دعا، عیدت مبارک، یا مهدی، یازهرا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
سروساده چهارشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 09:21 ب.ظ http://www.arezooye-fatemeh.blogsky.com/

سلام . و عرض تبریک میلاد حضرت زهرا (س) . این عید بزرگ بر شما و خانواده محترمتون مبارک .

وبلاگ پر محتوایی دارین . خوشحالم از آشنایی با قلم توانای شما . و دست یاریگر مهدی فاطمه همیشه همراهتون .

محمد چهارشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 09:45 ب.ظ http://mm2.blogsky.com

سلام
خیلی خوشحال شدم که هنوز بعضی ها می دونند که خدا گوهری را به نام فاطمه زهرا به من و تو تقدیم کرده
که علی معرفتها دارت القرون الاولی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد